Handelsbetingelser

Vær opmærksom på at alle lamper der sælges er certificeret i henhold til Europæisk lovgivning og er derfor mærket med CE.

Alle lamper er derfor monteret med ledninger, stik, afbrydere og fatninger som matcher det europæiske markeds lovgivning og brug.

Såfremt du ønsker at bruge din lampe i en anden verdensdel, skal du finde din lokale forhandler af Le Klint lamper i vores forhandler oversigt, de kan hjælpe dig videre.
Alternativt skal du kontakte vores kundeservice for yderligere hjælp og vejledning.

Generelle oplysninger

Le Klint A/S

Egestubben 13-17 DK-5270 Odense N Tlf. +45 66 18 19 20

Mail: leklint@leklint.dk

CVR: 37750115

Etablering 1943 

Sådan handler du

For at foretage et køb på leklint.dk skal du igennem 6 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven.

2. Læs og accepter handelsbetingelser og gå til checkout/kassen.

3. Indtast dine personlige oplysninger

4. Vælg leveringsmetode

5. Vælg betalingsmåde og faktureringsadresse

6. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Betaling

Det er muligt at se tidligere ordrer ved at oprette et personligt login på vores hjemmeside, med et brugernavn og password.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til shop@leklint.dk

Forbehold

Alle priser er angivet i DKK og inkl. moms og øvrige afgifter. Priserne er dagspriser.

Moms

Bestiller du fra et ikke EU-land, er varerne momsfrie, dvs. du kan trække 25% fra priserne. Dog skal du være opmærksom på, at eventuel moms fra dit eget land tillægges varerne, inden de udleveres til dig, ligesom at du kan blive opkrævet told.

Kontrollér ordrebekræftigelse

Ved modtagelse af ordrebekræftelsen, bedes du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, og at dine kontaktoplysninger er korrekte. Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen eller hvis du har ændringer til din ordre beder vi dig omgående kontakte Le Klint A/S på tlf. 6618 1920 ellershop@leklint.dk

Betaling

Som privatkunde kan du betale for dine varer med følgende:

• MobilePay, Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron og Mastercard. Købesummen bliver trukket fra din konto, når varen/varerne bliver afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der tages ikke gebyr ved betaling på leklint.dk.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

E-mærket

leklint.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Forsinkelse

Hvis der mod forventning opstår problemer med din ordre inden levering (f.eks. i form af produktionssvigt, leveringssvigt eller omstændigheder uden for Le Klint A/S’ kontrol), vil du blive kontaktet af Le Klint A/S.

Generelt om levering

Der kan forekomme leveringstid på visse produkter. Dette vil fremgå af den ordrebekræftelse, vi fremsender med hver bestilling. Dine varer leveres med fragtbil eller pakkelevering afhængig af vægt/størrelse. Le Klint A/S leverer principielt til destinationer i hele verden.

Vi sender varen indenfor 1-2 hverdage fra vores lager på Egestubben 13-17, 5270 Odense.
Varer på lager leveres indenfor 2-5 hverdage med PostNord.

Ved valg af levering får du 4 muligheder: 

  • Afhent i en af vores butikker
  • Forsendelse til PostNord pakkeboks
  • Forsendelse via PostNord med omdeling til privatadresse
  • Forsendelse til erhvervsadresse

OBS - Hvis du vælger afhentning i en pakkeshop eller pakkeboks, accepterer du, at fragtfirmaet kan vælge at omdirigere pakken til et alternativt udleveringssted, hvis boksen er fyldt eller pakken er for stor.

Afhent i butik

Bestil din vare online hos leklint.dk og afhent gratis i en af vores Brand Stores. Store Kirkestræde 1, København K og Oluf Bagers Plads 2, Odense C.
Når du handler på leklint.dk, kan du spare porto på dit køb ved at vælge afhentning i vores fysiske butik. 

Du får direkte besked via sms-besked fra butikken, når din vare er klar til afhentning.

Bemærk:

Det er ikke alle varer, som er på lager i vores butik. Hvis den bestilte vare ikke er en lagervare, skal der påregnes yderligere leveringstid, idet varerne skal fragtes fra vores lager i Odense til butikken. 

Forsendelse til PostNord pakkeboks

Her skal du vælge, hvilken pakkeshop du vil afhente pakken i.

Forsendelse via PostNord med omdeling til privatadresse

Her får du pakken leveret lige til døren. Er du ikke hjemme, stilles pakken på nærmeste pakkeshop, og du får besked herom. 

Forsendelse til erhvervsadresse

Her får du pakken leveret med omdeling til din arbejdsplads. 

Levering med Postnord/fragtmand

Levering sker som hovedregel med PostNord og i henhold til disses regler og priser. Uden for PostNords område eller ved fragt af produkter, som størrelses-/vægtmæssigt overstiger PostNords grænser anvendes andet fragtselskab.

Varemodtagelse/fragtskader

Risikoen for varer købt i Le Klint A/S overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Når du modtager varer, bør du derfor straks ved modtagelse tjekke emballagen for synlige skader. Alle transportskader bedes meddeles hurtigst muligt til Le Klint A/S. Tag evt. et billede af den beskadigede pakke. Hvis du trods synlige huller, buler eller andre åbenlyse skader på pakken ikke straks gør indsigelse overfor fragtmanden/postbuddet, kan der opstå tvivl, om hvor pakken er blevet beskadiget, og du risikerer selv at hæfte for evt. beskadigelser.

Kvittering

Gyldig kvittering er ordrebekræftelse og/eller fragtbrev, hvorpå varen er specificeret.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på leklint.dk som forbruger. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele Le Klint A/S, Egestubben 13-17, 5270 Odense N, din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail). Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du returnerer varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Omkostninger til returlevering/forsendelse til Le Klint A/S sker for egen regning. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udfyld denne fortrydelsesformular ved returnering: Formular

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Le Klint A/S Egestubben 13-17 DK-5270 Odense N

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og varen skal sendes til vores erhvervs adresse og ikke pakkeshops, pakkebox eller postkontor.

Standard fortrydelsesformular

 (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
LE KLINT A/S
www.leklint.dk
Egestubben 13-17
DK-5270 Odense N
Tlf. +45 66 18 19 20
Mail: shop@leklint.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre
fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende
varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den:
_______________________________     Modtaget den:
_______________________________

 

Ordre nr.:
_______________________________    

 

Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: 
___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift:
_________________________________________      Dato:
_________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)  

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.
27-06-2024.

 

2 års reklamationsret

Som forbruger har du hos Le Klint A/S 2 års reklamationsret på dine varer, mod forevisning af gyldig kvittering.

Dette betyder, at du i henhold til Købelovens regler enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Hvis varen lider af mangler, beder vi dig rette henvendelse til Le Klint A/S på tlf. 6618 1920. Du bedes have dit fragtbrev samt ordrebekræftelse parat, når du ringer os.

Varen sendes til: Le Klint A/S Egestubben 13-17 DK-5270 Odense N.

Alle produkter, der returneres til Le Klint A/S skal være forsvarligt indpakkede. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på leklint.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Persondata

Le Klint A/S, Egestubben 13, 5270 Odense N, CVR. 37750115, er ansvarlig for de oplysninger, som du afgiver til Le Klint A/S.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger bl.a. til PostNord eller anden transportør, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Le Klint A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på leklint.dk er Le Klint A/S. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: leklint@leklint.dk. 

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen registreres og videregives til VOCAST, hvor Le Klint nyhedsbreve udsendes fra.

Cookie

Når du besøger leklint.dk gemmes informationer - såkaldte cookies - om at du har besøgt websitet. Som følge af dette, får Le Klint A/S information om, hvor mange besøgende vi har, og hvilke sider, som er mest besøgt. Vi kan desuden give dig mere specifik og relevant information, når du besøger leklint.dk.

I Internet Explorer slettes cookies under "Funktioner"->"Internetindstillinger"->"Slet cookies". Du har ved forespørgsel ret til at få indsigt i, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven. Hvis oplysningerne ikke er korrekte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at få oplysningerne rettet eller slettet. Hvis du vil have mere information eller ændre dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte Le Klint A/S på ovenstående adresse eller på shop@leklint.dk

Klagegang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte shop@leklint.dk eller Le Klint A/S, Att: Kundeservice, Egestubben 13-17, 5270 Odense N. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr